Thursday 2 September 2010

time is running out...fuh!

salam,
wah...tengok status kengkawan,ramai dah yang berstatus nak balik,menghitung hari tamau balik,berbaur kecuakan unk menghadapi next academic yer yang lebih ganas dan campur2 lah sumenyer.ada jugak kawan2 yang kena balik b4 raya,huhu..pada mereka,selamat hari raya dan selamat berjuang.:)
Bila baca entry dari saifulislam.com yang bertajuk bertuahkah Islam mendapat melayu,hati saya sangat tersentuh,ini kerana ustadz hasrizal menjadikan suasana di eropah sebagai backbone pada penulisannya.Saya pasti,apabila sye dah habis stadi nanti,saya akan rindukan bumi eropah juga kerana di situlah Allah takdirkan saya mengenal Islam dengan hati..bukan sebelum ni saya tak kenal Islam,cuma pada saya,sy mengenal Islam hanya melalui akal dan juga Islam adat..padahal Islam itu syumul.:).hurm..dalam kesibukan ramadhan ni,sempat jugak saya jenguk2 paper,urm...ramainya MK..:(,MK hari kemerdekaan,mengapa mereka sebegitu,menyambut sambutan hari kemerdekaan dengan melakukan kemaksiatan,penzinaan perlumbaan haram dan sebagainya,seoalah2 hari kemerdekaan yang lebih diserikan dengan Ramadhan ini pudar maknanya pada mereka.Semoga Allah memberi kekuatan pada kita semua untuk mengubah keadaan ini dengan jalan dakwah.iAllah,itulah yang terbaik pada diri ini sendiri dan kita semua.

salam fasa ke3 Ramadhan

No comments: