Saturday 4 September 2010

syukran:)

background song:sebiru hari ini
Bismillah.....
Alhamdulillah
Allah bagi saya chance lagi nak update blog ni
terima kasih Allah
malam ni,tergerak nak capai phone
dengar lagu sebiru hari ini
start je intro lagu tu
1001 kenangan waktu saya fes yer bermain balik..
macam ada skrin depan saya
kenangan pahit,manis,masam,masin
lagi2 pada seseorang yang saya sayang
sayang dia kerana Allah
sebab Allah beri pinjam dia pada saya
untuk uji saya punya
sabar saya,marah saya,tawa saya,tangis saya
dan yang paling penting,sejauh mana saya nak kan sesuatu yang paling mahal
iaitu hidayah Allah.
4 musim diharungi bersama
tapisan itu pasti,hanya Allah layak menilainya
autumn
kaki dijejakkan bersama,tersemat harapan
mengenal hati masing2
suka,benci masing2
winter bermula,winter retreat penyerinya
journey bersama,halangan tetap ada
masa berlalu lagi
tapi hati tetap ingin bersama
walau sesakit mana
 diri ini hanyalah insan yang lemah
badai melanda,bersua muka tanpa kata2 
 lihat wajahnya penuh dengan duka,marah,kecewa
ingin bertanya,tapi terasa diri inilah penyebabnya
maafkan saya sebab selalu buat dia kecewa
hanya padaMu 1001 rasa dicurahkan
aku tak mahu kehilanganya
tapi prasangka sentiasa ada
pembunuh senyap.
spring bermula,sarat dengan hela nafas menghadam nota
sarat dengan persoalan membuat pilihan
penerokaan  atau SC
hati  inginkan SC
tiada pilihan lain selain itu
hati ini sangat inginkannya
berangkat ke _ tanpa perasaan
kerana hati ditinggal di 'sana'
ingin ketahui semua cerita
pasti ada hikmahnya'Allah itu maha adil bijaksana
menyusun atur hidup makhluk ciptaaNya
memberi ruang pada diri ini
menilai diri
memberi ruang pada dia...
sebulan tanpa khabar berita
hanya bunyi pintu menjadi khabar berita
pemergiannya
kepulangannya
membisu..........ingin tahu...
tapi..biarlah semua itu berlalu
senyuman tawa yang terkunci
hampir dapat dibuka bila menerima
cenderahati bersama ayat cintaNYa
yang mafhumnya
perkataan yang baik dan pemberian maaf lebih baik dari sedekah yang di iringi dengan sesuatu yang menyakitkan.Allah lagi kaya lagi maha penyantun(2:263)
kisah spring berlalu
summer menjelma,perang bermula
hati bergolak,pelawaan keSTC diterima
berat hati ingin pergi
diri ini mahu menyendiri
sekali lagi bukan diri ini yang merancang
Maha Pencipta memutuskan
pergilah,cintaKU ada disana
kembara mencari redhaNYa bermula
benar,di suatu tempat yang tidak di duga
cinta itu bermula
inginku jadikan cinta itu sebagai darah daging...
menjadi nafas,nadi dan kuasa pada diri ini.
andai diri ini sudah sampai masanya
ingin ku dihentikan bersama cintaNya
wallahualam



2 comments:

Hamba said...

subhanaAllah..tersentuh baca.
mmg dr hati awk kan..
moga Allah redha =)

pERsOnInTheSToRY said...

salam...
wow,x sangka akan jadi watak utama in one of the entry..jzkk sis..hope kad rayaku untukmu sampai dgn selamat...(^_^)V