Thursday 9 September 2010

virusssssssssss!!!!!(baik tak payah baca)

laptop kena virus
format kali ke 2 untuk summer ni
hilang kerja2 chemistry,ntah2 bnda lain,doc.2 lain
nak salahkan sapa?
aku la,
yang punya bengap g lurus jadi lurus punya budak
cucuk pendrive kakak(kakak PJK kampung aku) tu yang berhantu lagi berhantu
pastu,dia pya pdrive affected laptop aku,
mana aku tau
cucuk hardisc plak
sumeeee jadi shortcut
mmc camera pun,jadi shorrrtcut
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........
kenangan jaulah sarawak :(
mana nak dapat lagi..
kak qied,afiqah,soriii ek
simpan dalam ingatan je la ye memori2 kita bersama...
walaupun nanti nak kena ingat banyak benda tapi benda tu jangan lupa tau,
kenangan indah bulan puasa kita
kita sama2....
jangan bagi virus serang file memori kita
jangan bagi virus paling jahat,virus prasangka buruk invade hati kita
the joy we had,the pain we shared are always on my mind.
iAllah,kalau kita ingat kerana Allah,virus tu pun takut kan.
kamera aku pun rosak
baru beli tahun lepas,
bajet brand bagus,harga mahal boleh tahan
tapi,lebih baik pakai kamera cap ayam.
haha..dah2,ni post yang ntah hape2
mengenangkan harta dunia
yang boleh rosak,di serang.
mungkin(bukan mungkin,betul ni) ni proses purification from Allah
(merungut plak aku ni,malu la sikit denganNYA)
supaya aku betul2 bersihkan hard disc aku dari benda2 jahiliah
laptop aku,
kamera aku
(yang kamera tu,suruh fikir balik,bukan sume bnda yang kita expect boleh dapat,zuhud2..beli yang sedang,ok asal boleh guna dah la kan)
huaa......
time kasih notebook free
bolehla aku update blog slalu
time cuti ni
time tak boleh g mana2
sebab tak brapa sihat
nak tukar gear kereta pun sakit
boleh merayau g mana lagi?
Allah sayang tu,duk la rumah temankan mak abah adik
lagi sebulan (kurang dari sebulan lah) je nak balik.
haaa.....tu sebab aku tak berani buat internet banking
soriii sangat pada sapa2 yang aku still hutang
kat sini lau bukak,dia tak secure.(not https)
duit kat bank aku pun penah hilang
lagiii la tak berani
iAllah,aku mesti bayar.
WAJIB
WAAAAAJIB!!!!!!!!!!
k,entry paling ntah hape2
dah2 
haha
wallahualam
mood:panas,di tepi kipas.
ps:semoga kejadian2 ni menimbulkan kesedaran DnT kat aku,sehebat mana pun teknologi,tu ciptaan manusia,Allah jugak tentukan riwayatnya.
adik2 sekarang memang canggih teknologi,skolah rendah dah pki blackberry,main psp,aku dulu waktu skolah rendah main masak2,mancing,panjat pokok rambutan,baling itik orang pakai kasut pastu kena marah ngan mak org,isk nakal.
pics from pak cik google:deviantart

1 comment:

Cid said...

kau bleh save lg fail2 tu sebelum format...
kalau aku tau awal2 bleh aku bgtau cara..