Wednesday 22 September 2010

isabella

yeah,novel ke3 yang aku baca,apa yang mentrigger aku unk baca novel ni bila aku baca blog saifulislam yang ada sebut pasal novel ni and aku ada baca sket e-novel dia melalui i-pod kawan aku waktu aku g jaulah sarawak hari tuh...btw pada aku,novel ni menarik dan umum,boleh dibaca di seluruh lapisan masyarakat.Tapi,ada jugak benda yang aku tak berapa faham sampai kena ulang perenggan tu dua kali,aku ulang mungkin kerana tak mau salah interpret sesuatu data memandangkan novel ni berkisarkan perbandingan agama Islam dan kristian.novel ni mengisahkan isabella yang ditakdirkan untuk mencari kebenaran apabila dia terdengar perbualan 2 orang pemuda Islam di taman yang terletak di Cordoba,spain..pemuda2 tersebut membincangkan tentang kekeliruan dalam agama Kristian yang mengundang persoalan pada diri Isabella,lantas dia mengambil keputusan untuk berbahas dengan pemuda2 tersebut,dia diwakili oleh paderi2 yang hebat dari seluruh sepanyol untuk berdebat mengenai persoalan tersebut,Isabella mula goyah terhadap pegangannya apabila melihat paderi2 dan ayahnya yang merupakan paderi terhebat di sepanyol tidak dapat menjawab soalan yang dikemukakan oleh Umar Lahmi,bahkan memberikan jawapan yang karut lagi mengarut......walaupun cover depan buku ni ialah muka ayu raudah yang membuatkan selera membaca sedikit kurang,tapi sila abaikan cover tersebut kerana isinya sangat menarik,buku ini asalnya berbahasa urdu,diterjemah kepada pelbagai bahasa termasuklah bahasa melayu
..wallahualam..
karya Maulana Muhammad saeed Dehlvi
kalau cetakan bahasa melayu,cover depan ada gambar muka ayu raudah.
pic from google.


syawal1431
22 september 2010

No comments: