Wednesday 1 June 2011

saya masih ingat lagi.

Tahun lepas, pertama kali pulang ke Malaysia dari sini. Apa yang saya bawa?:

1) Hard disk yang penuh dengan movies. Cakap je nak movie apa. Indon, inggeris, melayu dengan harapan
  dapat mengisi masa lapang di rumah. [internet kat sini laju, jadi downloadlah berbundle-bundle filems]


Misi tidak berjaya. Hard-disk dimamah virus. Akhirnya, saya tak tengok semua filem-filem yang saya bawak. Akibat mati kutu, saya beli dan baca beberapa buah buku. Alhamdulillah, buku-buku yang saya beli kini mak dengan abah saya yang baca. insyaAllah, bermanfaat.

Alangkah ruginya, kalau apa yang saya tinggalkan dirumah cerita-cerita yang lagha. Keluarga saya menonton cerita-cerita tersebut. Bukankah itu satu pelaburan yang merugikan?

Akhirnya, baru saya sedar. Sang Pencinta sangat menyayangi saya. Dimusnahkan apa yang saya rasa indah, diganti dengan yang lebih indah.

Namu begitu, saya masih tidak berputus asa, insyaAllah. Kali ni pun saya masih nak bawak balik hard-disk yang penuh dengan filem. wahaha...Antara filem-filem tersebut:

Highly recomended:

1) Sang Murabbi
2) Sang Pencerah
3) Alangkah lucunya negeri ini
4)Dalam mihrab cinta
5) Emak ingin naik haji.

8 comments:

Yusri Yusop said...

mana nak cari sang pencerah?

Hidayah Bani said...

kat you tube.
http://www.youtube.com/watch?v=yKsMY7pi16A&feature=related
ni link dia. part 1. cari la yang ada subs. kadang-kadang susah jugak nak faham

aqifays said...

Sang Pencerah cam kurang paham sikit bahasa dia, kan?
tapi i cried watching Emak Ingin Naik Haji..! huhu kayaknya sedih banget deh.

Hidayah Bani said...

Sang Pencerah, saya tengok sampai part 5 ke 6, baru jumpa yang ada subs. kalau cuba-cuba fahamkan je la.
Emak ingin naik haji. syahdu~~ T_T...sama jugak, rasa terkesan...

a.i.s.y.a.h. i.s.m.a.i.l said...

add another one- sang pemimpi!

tebaek dr ladang gak.

hehe :)

Hidayah Bani said...

he..ok, nti sy tgk! iAllah~
cter Malaysia kos mahal(bagus la dri segi grafik, seni)..tapi lebih pada hiburan, bukan kehidupan. cter cicakman pun ciplak 99% spiderman. cuma tukar cicak je. pengajaran tak tau-.-..

Aizuddin Abdul Hamid said...

dalam mihrab cinta sangat best dan mempunyai pengajaran, memang perlu tengok ^^

sHeRa_ShErA said...

huhu.igtkan dah insaf tp bw jugak balik movie but okaylah movie tu kan..