Thursday 21 October 2010

semua bukan milikku

apa yang aku ada kini sangat banyak
apa yang aku syukuri sangat sikit
aku sayang pada nikmat yang banyak
tapi sukarnya untuk ku ucapkan syukur pada pemberi nikmat yang banyak itu
akhirnya
yang Maha Pengasih itu
memberikan aku..satu pengalaman yang hebat
nikmat yang ada
boleh hilang bila-bila masa
aku berkata :ia milikku...itu hanya omongan orang yang lemah seperti aku
tapi Allah maha Esa..
sudah tertulis,walaupun ia ada dalam genggaman ku
ia bukan milikku
Allah maha Esa
memberikan pengajaran yang sangat berharga...
ingin menjadi hamba Yang Maha Pengasih...
layakkah aku.¬_¬.
Apa yang di sisimu akan lenyap, dan apa yang ada di sisi Allah adalah kekal. Dan sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.(QS. 16:96)
uhibbuki fillah pada seseorang yang share ayat ni dengan saya pada suatu masa..
seindah tulip di musim bunga...
seindah itulah hati ini berbunga ceria
andainya.....


No comments: