Saturday 2 April 2011

Solid Oxide Fuel Cells.

 Fuel cell is an electrochemical  device that converts chemicals energy directly to electrical energy. This bla..blaa..:]   [For more informations, you may refer to the video below]


[hoho] inilah video yang kumpulan saya berjaya hasilkan. Selain belajar kimia, kami juga belajar cara-cara men'transfer' informasi saintifik pada orang awam dengan cara yang mudah, penerangan yang tidak memeningkan dan juga menarik perhatian audien untuk menghabiskan video tersebut. Video yang pendek ni mengambil masa selama sembilan minggu untuk disiapkan. Bekerja dalam kumpulan, memang banyak cabaran dan dugaan terutamanya dari skill komunikasi saya sebagai internasional student. waha=P
  Saya akui, banyak juga yang saya pelajari dari modul ini, terutamanya bagaimana apabila kita hendak bekerjasama dengan mereka. Saya tidaklah  banyak bercakap dalam kumpulan tersebut, namun begitu saya tetap cuba memberi sumbangan dengan mengarang sedikit-sedikit  skrip untuk video dan menjadi camerawoman.[kalau skrip tak best, saya la tu..koof..koof.].

Alhamdulillah, akhirmya modul ni berjaya dihabiskan, saya tidak tahu berapa markah saya untuk modul ni.=.=
namun begitu, sukacitanya video ini telah memenangi hati juri dalam membuat penilaian video manakah yang terbaik dari 16 kumpulan yang turut serta menghasilkan video. seribu kesyukuran saya panjatkan. Semoga Allah memberkati segala usaha dan kerja yang dilakukan oleh hambaNya yang khilaf ini. ameen.

Perjuangan masih panjang, perjuangan itu hinggalah kita bertemu dengan Allah. Doakan saya, doakan kita semua dalam perjuangan kita menegakkan Kebenaran hingga hembusan nafas terakhir.

 Wahai manusia! Sesungguhnya engkau sentiasa berpenat-lelah (menjalankan keadaan hidupmu) dengan sedaya upayamu hinggalah (semasa engkau) kembali kepada Tuhanmu, kemudian engkau tetap menemui balasan apa yang engkau telah usahakan itu (tercatat semuanya)(Al-Inshiqaq:6)

No comments: