Monday 7 March 2011

 Pada suatu pagi,ketika hujan renyai-renyai membasahi bumi.

X : Misha, payung rumah tertinggal kat rumah Sopan la.
Misha: payung yang mana pulak ni?
 X: ala, yang kaler lutsinar tu, berbentuk hemisphere, aku terlupa nak bawak balik waktu ada usrah hari tu.

pic:google.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
hari lainnya.

X : eh, hujan lagi. Misha, ko pernah dengar tak sapa-sapa yang demam sebab kena hujan kat UK?
misha: ntahla.
X: tu lah, tapi aku tak pernah lagi la demam sebab kena hujan kat UK ni, kira ok lah tak pakai     payung,(sambil  berjalan laju-laju ke universiti).
    kalau kat Malaysia, tiap- tiap kali aku balik rumah, pastu kena hujan, tentu mak aku suruh mandi dulu.
Misha: mak aku pun sama.
X : tu la, aku kat sini kalau balik pastu hujan, takdenye aku rajin nak mandi.
Misha: aku pon.
maka, si X pun berjalan dengan bajet kebal ke Uni.=.=
alaa, lek aaa, hujan renyai-renyai je.
pic:google


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Beberapa hari selepas perbualan tersebut berlangsung, maka si X di timpa demam selsema selepas terdedah pada hujan dan angin kencang tanpa apa-apa protection ditambah dengan makan aiskrim dan air ais dimalam hari,. Beliau memang berani(berani cari penyakit.), tahniah. (TT______TT). Apa- apa pun, doakan Xcepat sembuh kerana apabila demam kerja X hanyalah tidur je.(TT_____TT). X, pasni jangan cakap bukan-bukan dah ok.
wajah x selepas makan aiskrin dan minum air ais.
pics:Google.


moral of the story: Allah lah yang memberi kesihatan dan kesakitan dalam sekelip mata, jadinya jom bersyukur atas segala kurniaan Allah.
ergh..dalam keadaan demam.
pics: google.

1 comment:

matahari_perantau said...

Alhamdulillah....thanks Allah for my healthy body. (^_^)