Friday 7 January 2011

2010 yang telah berlalu..

Alhamdulillah..alhamdulillah,Allah izinkan lagi untuk jariku menari-nari di atas keyboard untuk mengepost entry sulung di tahun 2011 ni.semoga tahun 2011 menjadi tahun yang lebih baik dari sebelumnya..ameen..ameen.
2010 memang banyak la mencatat memori yang mengajar aku erti hidup,kenangan manis,tawar,pahit silih berganti..hari terakhir aku pada tahun 2010 tidaklah senormal biasa,Tapi Alhamdulillah nikmat iman dan Islam tu masih ada,even di uji dengan duit yang mengalir keluar secara tidak disangka-sangka,ianya mengajar aku bahawa harta yang ada pada diri ini semuanya hanyalah pinjaman semata-mata atau dengan kata lainnya singgah sekejap pada diri kita ni,benda tu pun mengajar aku pasal penyucian harta,ye la..duduk sini pakai bank yang konvensional(betulke ni?)..ok la dgn kata lain bukan sistem islam,hence ada la interest2 yang masuk secara senyap2 which is kita tak boleh la guna interest tu untuk kegunaan diri sendiri.
Lalu,setelah seminggu kejadia itu berlaku,barulah aku cerita kat mak aku...wah,rupa2nya mak memang bagi motivation pada aku instead memberi nasihat yang panjang berjela-jela.
antaranya...takpelah,duit yang hilang,kalau mata hilang sebelah sanggup tak?kalau orang bagi 10000 paun nak mata sebelah nak bagi tak?,camna kalau tiba2 Allah hentikan O2,n mintak kita bayar untuk setiap hela nafas?(petikan dari nasihat mak yang panjang..)..zas..maka,aku pun mula rasa terkedu dengan apa yang mak aku cakap..ada betulnya...maka,apa yang ada pada kita ni,kecill sangat kalau nak dibandingan dengan apa yang Allah beri...macam mata kita,tak boleh di renew,tapi kalau duit,ic,pasport,iAllah boleh dapat balik,boleh di buat semula kan..huhu..jadinya hari ni dan seterusnya kena lebih semangat la walaupun apa yang berlaku...
ha..kena lebih semangat untuk pergi ke uni,amek result H NMR untuk experiment lepas:),semoga dapat spectrum cantik..ameen..ameen.


sesudah snow turun
0941
07012011

1 comment:

nurulhusnazubir said...

huhu..best2 nasihat mak k.dyh..:) emm..nnt update sal spain ya.. :D