Sunday 30 January 2011

21

segala puji bagi Allah,Tuhan sekalian Alam,yang selalu memberi dan memberi walaupun hamba2nya Alpa.
Kasih sayangNya melebihi segala-galanya...
Perjalanan hidup ini,terasa sangat pendek
tatkala setiap minit,jam,hari,bulan dan tahun berlalu
apakah ku sedari saat2 itu?
untuk ILAHku?atau duniaku...
ku sedari,kini umurku telah meningkat kian laju.
dunia semakin jauh dari pandanganku
masa lampau menjadi perjalanan yang paling jauh untuk dituju.
apakah hidupku punyai destinasi yang satu?
ya jawabku,suatu ketika dahulu..
sebelum ku lahir,melihat dunia...
aku bersaksi bahawa Tuhanku satu.
hampir luruh jantungku,
apabila ku sedar perjanjianku,termaktub dalam Quran.
kitab yang terpelihara,kitab untuk semua.
bukan direka,tetapi kalam Allah yang maha ESA.
mengandungi segala cerita suka,duka & derita,dari dulu,kini dan selamanya.
kata mereka di sini,21 itu kunci kebebasan.
tetapi itulah mereka,tiadalah beza aku dengan mereka andai aku mempunyai mentaliti yang sama.
21 itu..
menunjukkan padaku..
akan setiap detik yang berlalu..
aku tinggalkan dunia dan hampiri akhiratku
destinasi yang di tuju, adalah ianya menuju ILAHKU?
atau.....ku diam membisu..masih berdiri di persimpangan waktu?
rugilah dirimu...
mahu yang kanan?atau yang kiri?
mahu yang berduri,atau yang indahnya sekadar fatamorgana?
mahu yang seketika atau selama-lamanya.
sajak buat diriku juga dirimu...
yang semakin melangkah jauh meninggalkan dunia...
terima kasih Tuhanku,
terima kasih ibu bapaku.....
terima kasih ahli keluargaku...
terima kasih sahabat2ku...
aku cintakan kalian keranaNYA,
kerana aku mahu cintaku hingga keSyurga
bukan hiasan dunia sahaja...
terima kasih blogku,
sedari sudah 3 tahun kamu menjadi saksi perjalanan hidupku
di tanah yang jauh dari tempat kelahiranku
siapa sangka aku sedar akan janjiku
di temapt yang jauh dari asalku
syukur pada Allah
tiada percaturan yang lebih baik dari percaturanMu.
 Alhamdulillah......

0733
30011990-30012011
jannatul huda
Birmingham
United Kingdom.

rindu pada famili di sana~







3 comments:

a.i.s.y.a.h. i.s.m.a.i.l said...

sanah helwah ukhti!

moga terus istiqamah insyaallah! ^^

Cid said...

tu no apa?

Hidayah Bani said...

kak aisyah:jazakillah khair
subaili:umur ak la.