Saturday 28 May 2011

Kadang-kadang

kadangkala aku rasa

Tidak akan mati
Apabila sibuk mengejar hasil dunia, seperti akulah yang menetapkan natijahnya.

-.-

Alangkah ruginya aku andai aku terus begini

Sepanjang kehidupanku, aku tidur.

Mata aku tutup, telinga aku pekakkan, hati aku keraskan.

Hingga apabila kematian menjelma, baru aku tersedar dari lena.

Oh No!..=.=

Alangkah ruginya aku

Andai lidahku basah dengan lagu-lagu laghaku

Telingaku sibuk mendengar segala jenis muzik pilihanku

Hingga aku terlupa bahawa

Satu hari nanti aku perlu lancar untuk mengucapkan kalimah ini

Lailahaillallah...

Untuk menghadap mautku

Mampukah aku menghadapinya sekiranya sepanjang hidup lidahku sibuk akan kalimah duniaku?

Hingga lupa membasahkan bibir dengan kalimahMu

Oh! Damn. alangkah celakanya aku

Apabila saat mati itu tiba

Aku hanya terngiang lagu-lagu penyanyi pujaanku!

Bukan alunan ayat-ayatMu!

Makanya, perlu aku sedia dari saat ini

Wahai diri, basahkan lidahmu dengan zikir

buka matamu untuk melihat keEsaanNya

lembutkan hatimu untuk selalu merintih padaNya

Halakan telingamu untuk mendengar ayat-ayatNya.

Gosh!..

apakah aku lupa?

Apabila sibuk memilih baju kegemaranku

Hingga berbelanja berlebihan melebihi keperluanku.

Bahawa, satu hari nanti, hanya kain kapan yang menyulubungi diriku.

Wahai diri, berjimatlah

Banyakkan sedekah, bersederhanalah pada segalanya.

22;28
280511
Birmingham,UK.




No comments: