Wednesday 24 August 2011

short note-harga

Pernah kamu rasa, kamu telah buat sesuatu yang baik dengan bersungguh-sungguh. Namun, tiada siapa hargai. Kamu sedih. Begitu juga aku. Namun..inilah yang menguatkan diriku.

" Sebelum manusia menghargai usaha kamu, Allah terlebih dahulu hargai usaha kamu"

Jika aku buat hanya untuk penghargaan manusia, sia-sia sahaja. Manusia itu lemah! Tidak setia.

Buatlah kerana  penghargaan Allah. Kerana Allah kekal. Maha Kaya.

Setia merahmati dan melindungiku.

Saat dunia tidak mempedulikanku. Allah setia bersamaku

Walaupun aku tidak pernah melihatNya.

Namun, aku dapat rasai kasih sayangNya.

Pastikan usaha kita bersih, supaya nanti..walaupun seluruh dunia tidak memandang , Allah terlebih dahulu meninggikan darjat kita dan menghadiahkan kita lebih dari apa yang manusia mampu beri. Percayalah wahai diri.

aku juga manusia lemah.

No comments: