Sunday 21 August 2011

Mistik, bulan kelilingi kaabah? nak percaya?

Daripada Dato Mazlan astrology.. Malam ni di Mekkah jam 3.25 a.m (pagi) , bulan akan mengelilingi Kaabah .. dan langit akan bertukar menjadi biru cair (terang jadinya) . Dan masa inilah saat saatnya doa kita dimakbulkan .. Benda ini terjadi selepas 10 juta tahun .. Sila sebarkan perkara ini kepada kawan kawan .. Mekkah 3.25 pagi , Singapore , Malaysia 8.25 pagi (Sabtu Pagi)..


Ilmu pengetahuan saya tidaklah tinggi, tahu mengenai astrofizik pun hanyalah sedikit. Namun saya agak geram dan rasa lawak apabila membaca status tersebut. Terdetik untuk menulis mengenai apa yang pelik melalui status tersebut, tapi Alhamdulillah, falak online juga mempunyai fikiran yang hampir sama dengan apa yang saya fikir mengenai status ini.  Sila baca ya!


Memang nusantara penuh dengan misteri lagi ghaib, namun saya menyeru pada diri saya dan yang lain, marilah kita mempercayai dahulu sedalam-dalamnya benda ghaib yang perlu dipercayai iaitu dosa, pahala, syurga, neraka, dan yang disebut dalam Quran. Sebagai muslim yang izzah dengan agama kita yang memang  kaya dengan ilmu pengetahuan, marilah kita sama-sama kayakan diri kita dengan hikmah yang telah hilang!  Jangan kita hanya taklid buta, ini kerana di dunia ini, sains adalah berpandukan wahyu. Al-Quran telah banyak menerangkan fakta sains 1400 tahun yang lalu.


 Saya tak suka manusia yang malas dan saya juga membenci diri saya sendiri sekiranya saya malas. 






Highly recomended book.







No comments: