Wednesday 12 October 2011

Timelapse: Beautiful relation of Allah Creatures.




Taken using : iphone 3Gs.

Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal.  (Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab Neraka(3:190-191)

6 comments:

Yusri Yusop said...

cantik!tenang2kan diri dari kerja uni dengan melihat kecantikan alam ciptaan Allah?well done

Hidayah Bani said...

Tq.:), tu la, mmg tenang. pagi tadi duk jap kat backyard tengok awan. rumah ni best a berbanding rumah dulu. murah pun murah. :).

Hidayah Bani said...

kita tengok yang nyata, dah boleh rasa kagum.tak payah nak tunggu tanda-tanda kiamat, bulan keliling kaabah n bla3. hope ramai orang sedar bahawa yang nyata adalah jelas. nak cari jugak yang pelik-.-"

Yusri Yusop said...

btul2...rumah tu fav ak..kalau jumpa junid, sampaikan salam ak pada dia..actually,jgn kata benda ajaib2, xpayah tengok langit pun xpa...tengok diri sendiri..dah ada tanda2 kebesaran tuhan.. wonders of life mula xlama lg..tp xtaw bulan berapa next year..maybe bulan 1-2..check2 la bbc..ko bleh tengok kat i player.. presenter brian cox juga

Anonymous said...

salam cik dayah. can i noe how u do this timelapse? hehehe mahu belajar melihat alam jugak :)

love, (k) jannah

Hidayah Bani said...

waalaikumsalam kak, ni saya amik pakai iphone app.
1)akk g kat search, akk taip : timelapse, nanti keluarla app unk timelapse,
2) kalau macam yang saya rakam ni, lama jugak sy tggu dia tangkap gambar/
3) selalunya, nak lagi cantik, adjust interval antara frame lama sikit, so that motion alam or object akan nampak lebih significant.
4) d/load yg free dlu, kalau rasa best n banyak guna, upgrade pro pun ok:)