Thursday 28 July 2011

Apa yang aku ingin kejar sebenarnya?

Tanya pada hati
apa kehendak diri
*tentulah penuh list yang masih belum dipenuhi
pada duniawi yang tamatnya aku pun tidak pasti

tanya pada iman
apa kehendak diri
jawapannya mudah
cintailah Allah dan rasul sepenuh hati
cinta itu bukan kata nama
cinta itu bukan kata sifat
cinta itu kata kerja
cinta itulah yang membawa pada akhirat yang kekal abadi

Aku diam membisu
Aku soal diri
Cintakah aku dengan sepenuh hati?

Cubalah untuk cinta wahai diri
Kerna kamu tidak tahu bila kamu dijemput pergi
sama ada dalam golongan kanan atau kiri
pada Allah tempat kamu kembali

Allah
SyurgaMu luas
Tanamkan rasa cintaku padaMu
agar aku dapat menumpang teduh di SyurgaMu
aku hamba hina
jangan biarkan aku tentukan nasibku
walau sesaat pun

Jangan beri aku diriku
Aku tidak mampu menguruskannya
Jangan beri aku pada orang lain
Mereka akan mensia-siakannya
Peganglah diriku
Pandulah aku

ameen




No comments: