Wednesday 16 June 2010

subhanallah...hiking ~i m speechless.=.=

Alhamdulillah,pada hari ke2 STC yang diadakan di Belfast,kmi telah diizinkan Allah untuk kembara melihat dan berfikir akan kebesaran Allah~
mendaki gunung yang tertinngi di northen Ireland sangat banyak memberi pengajaran kepada saya tentang kesabaran,ketekunan dan hanya Allah tempat berserah.
Sampai sahaja di puncak,kami mentadabbur surah Ar Ra'd.(1-14).Mata kami seakan2 tidah berkelip memendang keindahan alam,laut dan langit kelihatan sama warnanya.Ayat2 yang kami tadabbur juga sangat menyentuh perasaan.Air mata kesyukuran di titiskan bersama2 rasa terharu atas kasih sayang Allah swt yang sentiasa memberi dan memberi nikmat kepada manusia walaupun manusia kerap mendustainya.=_=

Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?(55:13)

sedikit bingkisan memori~

memulakan perjalanan
sungai~nikmat air.
berusaha,merentas rumput berduri~
Dan Dia-lah Tuhan yang membentangkan bumi dan menjadikan gunung-gunung dan sungai-sungai padanya. Dan menjadikan padanya semua buah-buahan berpasang-pasangan[765], Allah menutupkan malam kepada siang. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan. (13:3)
masyaAllah.....
Allahuakhbar!........

warna birunya.....
keindahan alam...
Allah maha perkasa
=)
cantik~
Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (3:190)
(yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): "Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka. (3:191)
takbir~

No comments: