Tuesday 25 May 2010

abah,esok exam..

hari ni telepon la mak...cam biasa,cakap la jgk dgn abah.abah tya bila exam..sye pun jawab..
''lusa bah,ntahla..tak taulah blh buat ke tak,rasa mcm  blh fail pun ada''....
pastu abah saya pun menjawab,
'' kamu ni,jangan lah cakap macam tu..kita belajar kan kerana Allah..cintai Allah,tentu Allah cinta pada kita,mintalah pada Allah,tentu Allah perkenankan.''
sebagai anak yang baik,hehe..saya diam mendengar nasihat ayah saya sbb kat Malaysia ayah sy jarang bkak mulut nk nasihat sy..mungkin saya kurang communicate kot bila dah dekat..srooob....sroob..saya akui,mmg ada benarnya nasihat ayah sye tuh..jadi perlulah kita letakkan kepercayaan yng tggi pada Allah dan cintailah Allah dahulu kerana cinta dan janji Allah itu pasti...bila kita kurang rasa cinta pada Allah,mcm perbualan sy tadi tu lah..bunyi macam putus asa je dah,masyaAllah..terima kasih la pada abah sbb dah ingtkan point yang penting dalam hidup ni..biasalah manusia,hya mahu mengejar cinta manusia,dunia..yang hanya menjanjikan sesuatu yang tidak pasti..
mengingati Allah?bagaimana?
Karena itu, ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku ingat (pula) kepadamu[98], dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu mengingkari (nikmat)-Ku. (2:152)
lihatlah,sudah Allah janji pada hamba2nya yng mengingatinya,,subhanallah...
mencintai Allah?bagaimana?
Katakanlah(Muhammad): "Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
huhu..sudah Allah tunjukkan bagaimana panduan untuk mengingatiNya dan mencintaiNya...

Apabila abah cakap mcm tu jgk..tb2 timbullah analogi dalam kepala......er..betul jgk ye,klu pasangan orang yang tengah hangat bercinta apa2 pun sanggup buat untk pasangannya..selalu je saling ingt mengingat..*apa pya bm ak ni??samalah bila perasaan cinta kita yang membuak2 pada Allah,tak terbanding rasa cinta tersebut pada cinta dunia..masyaAllah..=..=.....Ya Allah,berilah rasa Cinta ak padaMu YA Allah,berilah ak kekuatan dan Hidayah untuk terus istiqamah dijalanMu Ya Allah,Berilah aku kekuatan untuk terus mengingatiMu pada waktu susah atau senang..hanya Rahmat dan Kash SayangMu ku harapkan....
Thanks Allah,give me Abah as proxy to motivate me....=selawat=

No comments: